آخوند آنلاین

تراوشات فکری یه بنده خدا در باب دین ، سیاست ، فرهنگ و ...

آخوند آنلاین

تراوشات فکری یه بنده خدا در باب دین ، سیاست ، فرهنگ و ...

این وبلاگ متعلق به یه بنده خداییه که میخواد یه چیزایی بنویسه و منتشرش کنه ولی هم یه کمی می ترسه هم یه کمی امیدواره.
به هر حال می نویسه و از هیچ کسی هم نمی ترسه . چرا که اگر بخواد بترسه باید از عالم بترسه.پس نمی ترسه.
یا علی

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

نویسندگان کتب علوم سیاسی کشورهای جهان را به دو دسته جهان اول و جهان سوم (با حذف جهان دوم) ، شمال و جنوب ، توسعه یافته و نیافته ، مرکز و پیرامون و ... تقسیم می کنند ؛ اما افرادی نیز وجود دارند که با نگاهی قرآنی ، این کشورها را مستضعف و مستکبر می نامند هرچند که این تقسیم به مذاق آن دسته از نویسندگان خوش نیامده است .

کشورهای دسته اول با توجه به خوی استکباری خود ، به دنبال مطیع خود کردن و چپاول و غارت منابع و زندگی کشورهای دسته دوم هستند ؛ لذا از هیچ عملی فروگذار نمی کنند . برای مثال به موقع قیام مردم الجزایر علیه استعمار و استکبار ، بیش از 1 میلیون نفر را به قتل رساندند تا مبادا به منافعشان آسیبی وارد شود . در این میان افرادی نیز وجود دارند که از این وضعیت منافع خود را به دست می آورند .

نزدیک به 1400 سال قبل امامی عَلَم مبارزه با استکبار را برافراشت و جان و مال خود و فرزندان و آسایش اهل بیتش را در راه مبارزه با استکبار داد تا بفهماند مبارزه با مستکبرین وظیفه ای است که با مصلحت سنجی و ... برداشته نمی شود ؛ لذا اگر به فکر مذاکره و تعامل با چنین جریاناتی باشیم در نهایت ذلیل و تحت لوای آنها خواهیم رفت .

الان با گذشت 14 قرن ، تفسیرها از قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام متفاوت شده است به گونه ای که گاهی تعامل با قدرت های دنیا و ... نامیده می شود اما عده ای دیگر ماجرا را درست تفسیر می کنند ولی در تطبیق با شرایط فعلی ، لرزه به پایشان می افتد و ماجرا را تحریف و توجیه می کنند .

در کنار این موارد حسینی هایی یافت می شوند که زیر پرچم حسین سینه می زنند و عزاداری های با شکوهی برای ایشان برگزار می کنند اما راه و روش را به خودشان واگذار می کنند ؛ چرا که منافع آنها سینه زنی و ... بر حسین علیه السلام را اقتضاء کرده است .

مگر می شود کسی ادعای حسینی بودن داشته باشد ولی راه و روش او را مسکوت بگذارد و در موارد بسیار زیادی مخالف آن تبلیغ و عمل کند ؟

امروز عاشورایی است که از قضا 13 آبان نیز هست . روزی که به مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده است . بر هیچ مسلمانی پنهان نیست که مستکبرین زمانه آمریکا ، انگلیس ، اسراییل و ... هستند ؛ لذا اگر در هیئت سینه می زنی و از طرف دیگر بغض یزید (استکبار جهانی) را در دل نداری و به فکر دوستی با او به هر روشی هستی و مبارزه و قیام علیه او را فراموش کرده ای ، بدان از حسین علیه السلام فقط سینه زنی و سفره اش را فهمیده ای ؛ وگرنه حسین علیه اسلام به ما فهماند ترس از مستکبر و کنار آمدن با او حتی به خاطر حفظ جان که مهم ترین چیزهاست (نه به دست آوردن کمی رفاه بیشتر) ، ذلیل شدن در مقابل اوست که آزادگان جهان آن را برنمی تابند .

آری!!! همین امروز و الان در عمل باید ثابت کنیم حسینی هستیم .

یاعلی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۳ ، ۰۵:۰۱
علی معینی

بسمه تعالی

شخصی بود که هر کاری را انجام می داد به رسول خدا نسبت می داد و می گفت که شنیده ام اینکار را رسول خدا انجام داده است یا در مواقعی ادعای مشاهده عملی را از رسول خدا می کرد . به او گفتند به چه دلیلی می گویی این کار را ایشان انجام داده اند؟ در جواب گفت چون من هم آن را به تأسی از ایشان انجام می دهم . در اینجا بود که سرّ مطلب روشن شد.

ما یک کاری را انجام می دهیم و به موقع بازخواست شدن ، به بافتن زمین و آسمان روی می آوریم تا کار خود را توجیه کنیم و صد البته تاریخ را آن طور که می خواهیم ، می بینیم و تفسیر می کنیم.

در هفته گذشته جناب رییس جهمور آقای دکتر روحانی در سفر به استان زنجان به توضیح و تفسیر عاشورا در منطق مذاکره و ... پرداختند . در ابتدا باید گفت جای بسی خوشحالی دارد که جناب رییس جمهور به تطابق رفتار خود با اباعبدالله الحسین علیه السلام مقید هستند ولی با اندکی دقت به اهداف دیگری نظیر توجیه عملکرد گذشته و ... پی می بریم که ان شاء الله غلط است ولی ...

چه خوب بود رییس جمهور محترم اندکی تامل در فرمایشات خود می کردند چرا که در هیچ از مقاتل یا کتب روایی ، اشاره به مذاکره بین امام حسین علیه السلام و عمر ابن سعد نشده است . تنها چیزی که وجود دارد مجلس اتمام حجتی است که اباعبد الله الحسین داشته اند که در ذیل کل ماجرا ذکر شده است .

در این مجلس ابتدا امام(علیه السلام) آغاز سخن کرد و فرمود: واى بر تو، اى پسر سعد، آیا از خدایى که بازگشت تو به سوى اوست، هراس ندارى؟ آیا با من مى جنگى در حالى که مى دانى من پسر چه کسى هستم؟ این گروه را رها کن و با ما باش که این موجب نزدیکى تو به خداست .

ابن سعد گفت: اگر از این گروه جدا شوم مى ترسم خانه ام را ویران کنند. امام(علیه السلام) فرمود: من آن را براى تو مى سازم. ابن سعد گفت: من بیمناکم که اموالم مصادره گردد. امام فرمود: من از مال خودم در حجاز، بهتر از آن را به تو مى دهم .

ابن سعد گفت: من از جان خانواده ام بیمناکم [مى ترسم ابن زیاد بر آنان خشم گیرد و همه را از دم شمشیر بگذراند].

امام حسین(علیه السلام) هنگامى که مشاهده کرد ابن سعد از تصمیم خود باز نمى گردد، سکوت کرد و پاسخى نداد و از وى رو برگرداند و در حالى که از جا بر مى خاست، فرمود: تو را چه مى شود! خداوند به زودى در بسترت جانت را بگیرد و تو را در روز رستاخیز نیامرزد. به خدا سوگند! من امیدوارم که از گندم عراق، جز مقدار ناچیزى، نخورى.

ابن سعد گستاخانه به استهزا گفت: جو عراق مرا کافى است!.(1)

در اینجا بد نیست پرسیده شود به کدام منطق از این مجلس ، مذاکره بین طرفین فهمیده می شود ؟ یا حتی در کدام یک از مذاکرات ، شما مثل اباعبدالله عمل کردید ؟

سوال بعدی این است که مذاکره چیزی جز بده و بستان نیست (البته این را هم درست اجرا نکردید و بده و نستانی است که هدفتان فقط جمع کردن رأی در انتخابات است ؛کما اینکه وزیر امور خارجه محترم فرمودند مردم در انتخابات مجلس آینده جواب ما را می دهند) ؛ شما به کدامیک از اصول مذاکره پایبند بوده اید که الان ادعای تطابق رفتار خود با اباعبدالله را دارید؟ در موارد بسیار زیادی بعد از توافق نامه ژنو مورد تهدید و تحقیر واقع شدیم (چه سخنان جان کری و اوباما در تهدید ایران و ایرانی و چه سخنان وندی شرمن در بحث DNA ایرانیان و چه ماجراهای دیگری که به خاطر حجم بالا ، یا از یادمان رفته یا به علت طولانی شدن متن از ذکرشان پرهیز می شود) ، سخنی از زبان آقایان مسئول خارج نشد و یا با سخنانی تاسف بار از کنار آن صحبت ها عبور کردند در حالی که از لحاظ دیپلماتیک باید جواب آنها داده می شد تا امروز به این حجم از توهین ها نمی رسیدیم (حتی سخنگوی وزارت خارجه ترکیه) .

درست است ؛ ما کاری را می کنیم و در موقع تنگنا به روشی به دنبال توجیه کار خود هستیم به حدی که وقایع عاشورا که چیزی جز مقابله با ظالمین و مستکبرین نیست را نیز به مذاکره و تعامل با آنها تحریف می کنیم .

بله جناب رییس جمهور! عاشورا درس مقاومت و پایداری و مبارزه با مستکبرین است که ما این را هم از علمای بزرگوار یاد گرفته ایم .

البته صحبت های جالب دیگری نیز ایشان در این سخنرانی داشتند که در پست آینده ان شاء الله ذکر می شود .


(1) فتوح ابن اعثم، ج 5، ص 164-166(با اخذ از سایت آیت الله مکارم شیرازی)

یاعلی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۳ ، ۱۸:۱۱
علی معینی