آخوند آنلاین

تراوشات فکری یه بنده خدا در باب دین ، سیاست ، فرهنگ و ...

آخوند آنلاین

تراوشات فکری یه بنده خدا در باب دین ، سیاست ، فرهنگ و ...

این وبلاگ متعلق به یه بنده خداییه که میخواد یه چیزایی بنویسه و منتشرش کنه ولی هم یه کمی می ترسه هم یه کمی امیدواره.
به هر حال می نویسه و از هیچ کسی هم نمی ترسه . چرا که اگر بخواد بترسه باید از عالم بترسه.پس نمی ترسه.
یا علی
۱۳ آبان ۹۳ ، ۰۵:۰۱

تعامل با یزید زمانه

نویسندگان کتب علوم سیاسی کشورهای جهان را به دو دسته جهان اول و جهان سوم (با حذف جهان دوم) ، شمال و جنوب ، توسعه یافته و نیافته ، مرکز و پیرامون و ... تقسیم می کنند ؛ اما افرادی نیز وجود دارند که با نگاهی قرآنی ، این کشورها را مستضعف و مستکبر می نامند هرچند که این تقسیم به مذاق آن دسته از نویسندگان خوش نیامده است .

کشورهای دسته اول با توجه به خوی استکباری خود ، به دنبال مطیع خود کردن و چپاول و غارت منابع و زندگی کشورهای دسته دوم هستند ؛ لذا از هیچ عملی فروگذار نمی کنند . برای مثال به موقع قیام مردم الجزایر علیه استعمار و استکبار ، بیش از 1 میلیون نفر را به قتل رساندند تا مبادا به منافعشان آسیبی وارد شود . در این میان افرادی نیز وجود دارند که از این وضعیت منافع خود را به دست می آورند .

نزدیک به 1400 سال قبل امامی عَلَم مبارزه با استکبار را برافراشت و جان و مال خود و فرزندان و آسایش اهل بیتش را در راه مبارزه با استکبار داد تا بفهماند مبارزه با مستکبرین وظیفه ای است که با مصلحت سنجی و ... برداشته نمی شود ؛ لذا اگر به فکر مذاکره و تعامل با چنین جریاناتی باشیم در نهایت ذلیل و تحت لوای آنها خواهیم رفت .

الان با گذشت 14 قرن ، تفسیرها از قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام متفاوت شده است به گونه ای که گاهی تعامل با قدرت های دنیا و ... نامیده می شود اما عده ای دیگر ماجرا را درست تفسیر می کنند ولی در تطبیق با شرایط فعلی ، لرزه به پایشان می افتد و ماجرا را تحریف و توجیه می کنند .

در کنار این موارد حسینی هایی یافت می شوند که زیر پرچم حسین سینه می زنند و عزاداری های با شکوهی برای ایشان برگزار می کنند اما راه و روش را به خودشان واگذار می کنند ؛ چرا که منافع آنها سینه زنی و ... بر حسین علیه السلام را اقتضاء کرده است .

مگر می شود کسی ادعای حسینی بودن داشته باشد ولی راه و روش او را مسکوت بگذارد و در موارد بسیار زیادی مخالف آن تبلیغ و عمل کند ؟

امروز عاشورایی است که از قضا 13 آبان نیز هست . روزی که به مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده است . بر هیچ مسلمانی پنهان نیست که مستکبرین زمانه آمریکا ، انگلیس ، اسراییل و ... هستند ؛ لذا اگر در هیئت سینه می زنی و از طرف دیگر بغض یزید (استکبار جهانی) را در دل نداری و به فکر دوستی با او به هر روشی هستی و مبارزه و قیام علیه او را فراموش کرده ای ، بدان از حسین علیه السلام فقط سینه زنی و سفره اش را فهمیده ای ؛ وگرنه حسین علیه اسلام به ما فهماند ترس از مستکبر و کنار آمدن با او حتی به خاطر حفظ جان که مهم ترین چیزهاست (نه به دست آوردن کمی رفاه بیشتر) ، ذلیل شدن در مقابل اوست که آزادگان جهان آن را برنمی تابند .

آری!!! همین امروز و الان در عمل باید ثابت کنیم حسینی هستیم .

یاعلی

نظرات  (۱)

۱۳ آبان ۹۳ ، ۲۱:۵۷ محسن نوروزی
احسنت برادر.
استکبار به دو دسته داخلی و خارجی فابل تقسیم است:
استکبار داخلـی برابر است با نفاق.
و استکبار خارجی برابر است با کفر.
این دو باید با هم دیده شود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی