آخوند آنلاین

تراوشات فکری یه بنده خدا در باب دین ، سیاست ، فرهنگ و ...

آخوند آنلاین

تراوشات فکری یه بنده خدا در باب دین ، سیاست ، فرهنگ و ...

این وبلاگ متعلق به یه بنده خداییه که میخواد یه چیزایی بنویسه و منتشرش کنه ولی هم یه کمی می ترسه هم یه کمی امیدواره.
به هر حال می نویسه و از هیچ کسی هم نمی ترسه . چرا که اگر بخواد بترسه باید از عالم بترسه.پس نمی ترسه.
یا علی

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

در روایتی از رسول اکرم صلوات الله علیه آمده : مَنْ اَصْبَحَ و لم یَهْتَمُّ بِاُمورِ الْمُسْلِمینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادى یا لِلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ؛ هر کس صبح کند و به امور مسلمانان همت نورزد، از آنان نیست و هر کس فریاد کمک خواهى کسى را بشنود و به کمکش نشتابد، مسلمان نیست.» کافى، ج 2، ص 164، ح 5.

آنچه که هر انسان عادی از قسمت اول این روایت برداشت می کند ، وجوب کمک به مسلمین در مشکلات و سختی هاست ولی بزرگانی همچون امام خامنه ای (دام ظله) با برداشتی نو ، این روایت را در مقیاسی وسیع شامل عدم جواز بی تفاوتی نسبت به امور جامعه و فرهنگ مردم می دانند ؛ در قسمت دوم روایت از لفظ «رجلاً» که کلمه ای نکره است استفاده شده و شامل تمامی مردم اعم از مسلمان و کافر ، شیعه و سنی و .... می شود . لذا در صورتی که به کمک آنها نشتابیم از زمره مسلمین خارج هستیم . بدین ترتیب وضعیت و حال کمک رساننده به ظالم نیز مشخص می شود .

در دنیای امروز رژیم صهیونیستی ، ایالات متحده امریکا و انگلیس با حملات به مظلومین و یا حمایت از ظالمین چهره خود را نشان داده اند اما کشورهای دیگری نظیر ترکیه و عربستان به این زمره پیوسته و مشغول ویران سازی کشورها شده اند .

الغرض در حال حاضر ولو بهبود روابط ایران و آل سعود ، وظیفه انسان متعهد تحریم عمره (نه حج واجب. زیرا تعطیلی آن به دست ولی فقیه است) می باشد . زیرا عمره عملی مستحبی است که نتیجه ای جز تقویت ظالم در بر ندارد . علاوه بر اینکه نوعی کمک رسانی به ظالم است .

ممکن است شخصی بگوید مگر تاثیر پول ها ی عمره ما چقدر است و چه فرقی بر احوال شیعیان و مردم یمن دارد ؟ در جواب باید گفت حتی یک ریال کمک هم ، مساوی با کمک به ظالم است که حکم مذکور در روایت شامل او می شود .

جالب اینجاست که  افراد بی تفاوتی را می بینیم که تمام تلاش خود را برای اعزام به این سفر می کنند ، بدون اینکه به نتایج کار خود اندیشیده باشند و گاهی عاجزانه درخواست سفر عمره می دهند .

جالب تر از همه اینکه مسئولین جمهوری اسلامی ایران ، کشوری که در دنیا معروف به استکبار ستیزی است در این اوضاع و احوال ، مبادرت به ارسال پیام تبریک به وزیر خارجه سعودی می کنند و در جواب توهین دریافت می کنند .

خوب است در چنین شرایطی و به دور از نگاه های حزبی و سیاسی موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و نسبت خود و مسئولین را با دستورات اسلامی مشخص کنیم  زیرا ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۱:۳۲
علی معینی