آخوند آنلاین

تراوشات فکری یه بنده خدا در باب دین ، سیاست ، فرهنگ و ...

آخوند آنلاین

تراوشات فکری یه بنده خدا در باب دین ، سیاست ، فرهنگ و ...

این وبلاگ متعلق به یه بنده خداییه که میخواد یه چیزایی بنویسه و منتشرش کنه ولی هم یه کمی می ترسه هم یه کمی امیدواره.
به هر حال می نویسه و از هیچ کسی هم نمی ترسه . چرا که اگر بخواد بترسه باید از عالم بترسه.پس نمی ترسه.
یا علی

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

بسمه تعالی

بازار تهمت و توهین بسیار داغ است . بسیاری از کسانی که در زمانی خود مقصر بوده اند و هنوز تقصیرشان پابرجاست به ترفندی خاص این قصور را بر گردن دیگران انداخته و همگی را مجبور به پذیرش کرده اند.

در زمان نه چندان دور و همزمان با انتخابات سال 92 گروهی در اقدامی فرار به جلو ، دیگر افراد را نان خور تحریم و بعد از آن کاسب تحریم خطاب کردند که بررسی اجمالی آن خالی از لطف نیست .

بر اساس غریزه ، اکثر افراد میل به بقاء در قدرت دارند لذا تمام تلاش خود را در جهت حفظ میز و پست خود مبذول می دارند ؛ به همین خاطر لازم به ذکر است اگر رییس جمهور کشوری در شرایط تحریم قرار گیرد که خود می داند به خاطر مشکلات پیش رو از محبوبیت او کاسته می شود ، هر چه سریع تر استراتژی خود را عوض می کند تا ابقاء خود و همفکران را تضمین کند ؛ اما می بینیم این عمل توسط رییس جمهور سابق انجام نشد (به هر دلیلی که بود به توافقاتی که خلاف مصالح ملی بود تن در داده نشد) ؛ لذا عده ای این افراد را کاسب تحریم خطاب کردند و انواع تهمت ها را نثارشان کردند . از این رو با بررسی اجمالی سود برندگان و زیان کردگان تحریم ، کاسبان آن هم مشخص می شوند .

همه می دانیم یکی از عواملی که موجب پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات سال 92 شد ، وعده و وعیدهایی بود که در جهت چرخش زندگی مردم به علاوه چرخش سانتریفیوژها داده بودند . در این صورت اگر بخواهیم کسی را معرفی کنیم که بیشترین سود را از وجود تحریم سود برده باشد کسی نیست جز دکتر حسن روحانی ؛ چرا که با توجه به پایداری و ایستادگی دکتر جلیلی در مقابل طرف های غربی ، این جناح از موقعیت استفاده کرده و وعده چرخش زندگی به مردم و حل مشکلات و اقدامات قابل توجه در صد روز و ... را داد . این در حالی بود که مردم از تورم رنج می بردند و اقدامات دکتر روحانی در تعطیلی و تعلیق برنامه هسته ای را به یاد داشتند ، لذا به امید دستیابی به توافق (توافقی که مخالف با مصالح ملی شد) و رهایی از تورم به این جناح رای دادند و جناب دکتر روحانی پیروز انتخابات شدند . به همین خاطر بیشترین استفاده از تحریم را کردند . شاهد این مدعا اظهارات نیک آهنگ کوثر ، رفیق شفیق مهدی هاشمی است که فایل صوتی تماس او با هاشمی و همچنین فایل تصویری او درباره درخواست هاشمی از غربی ها برای تحریم بیشتر ایران است . لذا این فرار به جلو توسط دولتی ها انجام می شود و تهمت کاسب تحریم بودن به منتقدان نسبت داده می شود . جالب اینجاست که طرفداران بیانیه مطبوعاتی لوزان (توافق) بدون مطالعه و علم به قضایا ، به منتقدان نسبت کاسب و نان خور تحریم می دهند ، فارغ از اینکه به عمق ماجرا فکر کرده باشند که کاسب واقعی تحریم کیست ؟!!!؟؟؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۰۵
علی معینی